SOMS HEB JE EXTRA HULP NODIG...

Soms is slaapcoaching alleen onvoldoende om jouw slaapklachten, vermoeidheid en verminderd functioneren overdag op te lossen. Of kan het nodig zijn het vertrouwen in de slaap terug te krijgen. In dat geval kan de oplossing (ook) te vinden zijn in slaaphulpmiddelen. Of kunnen ze ondersteunend werken bij het verbeteren van de slaap.

Bij Saraja Slaapcursus werken we zodoende samen met een aantal aansprekende partners. Met kwalitatieve producten die een goede slaap kunnen ondersteunen. Hulpmiddelen die wij ook zelf getest hebben en waarvan wij de positieve bijdrage aan het weer beter kunnen slapen zelf ervaren hebben. Maar uitgangspunt blijft voor ons altijd, ook bij het toepassen van slaaphulpmiddelen, dat in eerste instantie de potentie weer aangeboord moet worden om opnieuw geheel op eigen kracht goed te kunnen slapen.

Verder is voor ons bij het gebruik van slaaphulpmiddelen belangrijk dat:

  • er geen lichamelijke afhankelijkheid/verslavende werking kan ontstaan;
  • er geen directe invloed is op de werking van lichaamsfuncties door inname van middelen;
  • en er zo ook geen directe interactie kan ontstaan met medicatie die al wordt ingenomen.

Hebben de slaaphulpmiddelen jouw interesse? Dan kun jij als bezoeker van onze website nu bovendien een aantrekkelijke korting krijgen!

NOSETUBES

NoseTubes geven merkbaar meer lucht tijdens het slapen. Hierdoor kunnen veel voorkomende klachten zoals vaak wakker worden in de nacht en snurken sterk verminderd worden. Waardoor je 's ochtends veel uitgeruster wakker wordt.

VERZWARINGSDEKEN

Een verzwaringsdeken is - eenvoudig gezegd - een verzwaarde deken. De deken is 3 tot 5 keer zo zwaar als een normaal dekbed en drukt licht op je lichaam. Deze druk zorgt voor een geborgen en veilig gevoel, wat slaap bevordert en stress vermindert.

LICHTTHERAPIE

Door het ontbreken van voldoende licht kunnen we ons futloos voelen en stemmingswisselingen kennen, tot een winterdepressie aan toe. Lichttherapie kan dan helpen. Maar ook als van ons verwacht wordt dat we ons slaap- en waakritme aanpassen aan tijden die niet overeenstemmen met onze interne klok. Zoals bij een verlaat slaapritme, ploegendiensten of een jetlag. Want licht beïnvloedt onze biologische klok.

BLAUW LICHT FILTER BRILLEN

's Avonds voor het slapen verstoort blauw kunstlicht de aanmaak van het 'nachthormoon' melatonine. Blauw licht filterende billen helpen je bij het (in)slapen. Het draagt bij aan een gezonder slaap-/waakritme. Waardoor je meer uitgerust en fitter wakker wordt.

SLAAPKUSSEN

Aan het eind van de dag is de beste slaaphouding voor jou degene die je de meest rustgevende nachtrust geeft. Dit is nog altijd een individueel gegeven op basis van persoonlijk comfort. Een slaapkussen kan bijdragen aan een natuurlijke, comfortabele en gezonde slaaphouding. Zo kan het helpen om fit en vol energie aan een nieuwe dag te beginnen.

SPIJKERMAT

Een spijkermat kan je helpen wanneer stress of pijnklachten een goede nacht in de weg staan. Door het gebruik van de spijkermat, ook wel bekend als acupressuur mat of fakirmat, ervaar je al binnen enkele minuten ontspanning van je spieren, vermindering van pijnklachten en innerlijke rust. Waardoor je 's nachts beter slapen kunt.

ADEM SLAAPHULP

Een kalme ademhaling kan ons helpen om rustig te worden, onze gedachten los te laten en zo makkelijker in slaap te vallen. De adem slaaphulp begeleidt je hierbij. Het apparaatje ondersteunt jou om weer rustiger te gaan ademen en meer ontspannen te worden.

MUZIEK SLAAPHULP

Meerdere studies hebben aangetoond dat je beter slaapt als je rustige muziek luistert voor je naar bed gaat. Door de kalmerende werking die er van uitgaat vertraagt je eigen interne ritme. Bij het horen van de muziek ontspan je en val je sneller en makkelijker in slaap, waardoor je beter uitgerust wakker wordt in de ochtend.

SLAAPSOKKEN

Diverse onderzoeken hebben aangetoond dat het verwarmen van de voeten met behulp van slaapsokken positieve effecten heeft op de slaapkwaliteit. Door bedsokken te dragen vallen we sneller in slaap, slapen we langer door en worden we minder vaak wakker tijdens de nacht.

OORDOPPEN

Omgevingsgeluiden zoals een snurkende partner, het verkeer of luidruchtige buren kunnen je tot grote ergernis uit je slaap houden. Speciale slaap oordoppen dempen storende geluiden waardoor slapen weer makkelijker wordt.

ANTI-SNURKBAND

Snurken komt vooral veel voor als je op je rug ligt. De anti-snurkband detecteert daarom door middel van een sensor wanneer je op je rug ligt en geeft dan een elektrische impuls af aan de achterzijde. Dit zet je aan om onbewust van slaaphouding te veranderen. Zo zorg je voor rustige en snurkvrije nachten.

 
 

Foto Header: Freepik • wayhomestudio

 

ONZE PARTNERS...

INFO AANVRAGEN SLAAPHULPMIDDELEN...

Een vraag over (één van) de slaaphulpmiddelen? Stel 'm hier, dan gaan wij deze beantwoorden!

verplicht in te vullen