SOMS HEB JE EXTRA HULP NODIG...

Soms is slaapcoaching alleen onvoldoende om jouw slaapklachten, vermoeidheid en verminderd functioneren overdag op te lossen. Of kan het nodig zijn het vertrouwen in de slaap terug te krijgen. In dat geval kan de oplossing (ook) te vinden zijn in slaaphulpmiddelen. Of kunnen ze ondersteunend werken bij het verbeteren van de slaap.

Bij Saraja Slaapcursus werken we zodoende samen met een aantal aansprekende partners. Met kwalitatieve producten die een goede slaap kunnen ondersteunen. Hulpmiddelen die wij ook zelf getest hebben en waarvan wij de positieve bijdrage aan het weer beter kunnen slapen zelf ervaren hebben.

Belangrijk bij het gebruik van slaaphulpmiddelen is voor ons dat:

  • er geen lichamelijke afhankelijkheid/verslavende werking kan ontstaan;
  • er geen directe invloed is op de werking van lichaamsfuncties door inname van middelen;
  • en er zo ook geen directe wisselwerking kan ontstaan met medicatie die al wordt ingenomen.

Hebben de slaaphulpmiddelen jouw interesse? Dan kun jij als bezoeker van onze website nu bovendien een aantrekkelijke korting krijgen!

NOSETUBES

NoseTubes geven merkbaar meer lucht tijdens het slapen. Hierdoor kunnen veel voorkomende klachten zoals vaak wakker worden in de nacht en snurken sterk verminderd worden. Waardoor je 's ochtends veel uitgeruster wakker wordt.

COOL-EARPLUGS

Omgevingsgeluiden zoals een snurkende partner, het verkeer of luidruchtige buren kunnen je tot grote ergernis uit je slaap houden. De Cool-earplugs, met zijn unieke pasvorm, dempen storende geluiden waardoor slapen weer makkelijker wordt.

KALM VERZWARINGSDEKEN

De Kalm deken is een verzwaringsdeken. Dat is, eenvoudig gezegd, een verzwaarde deken. De deken is 3 tot 5 keer zo zwaar als een normaal dekbed en drukt licht op je lichaam. Deze druk zorgt voor een geborgen en veilig gevoel, wat slaap bevordert en stress vermindert.

SOMNOBLUE BRIL

's Avonds voor het slapen verstoort blauw kunstlicht de aanmaak van het 'nachthormoon' melatonine. De blauw licht filterende Somnoblue-bril helpt je bij het (in)slapen. Het draagt bij aan een gezonder slaap-/waakritme. Waardoor je meer uitgerust en fitter wakker wordt.

LICHTTHERAPIE

Door het ontbreken van voldoende licht kunnen we ons futloos voelen en stemmingswisselingen kennen, tot een winterdepressie aan toe. Lichttherapie kan dan helpen. Maar ook als van ons verwacht wordt dat we ons slaap- en waakritme aanpassen aan tijden die niet overeenstemmen met onze interne klok. Zoals bij een verlaat slaapritme, ploegendiensten of een jetlag. Want licht beïnvloedt onze biologische klok.

ADEM SLAAPHULP

Een kalme ademhaling kan ons helpen om rustig te worden, onze gedachten los te laten en zo makkelijker in slaap te vallen. De adem slaaphulp begeleidt je hierbij. Het apparaatje ondersteunt jou om weer rustiger te gaan ademen en meer ontspannen te worden.

MUZIEK SLAAPHULP

Meerdere studies hebben aangetoond dat je beter slaapt als je rustige muziek luistert voor je naar bed gaat. Door de kalmerende werking die er van uitgaat vertraagt je eigen interne ritme. Bij het horen van de muziek ontspan je en val je sneller en makkelijker in slaap, waardoor je beter uitgerust wakker wordt in de ochtend.

ANTI-SNURKBAND

Snurken komt vooral veel voor als je op je rug ligt. De anti-snurkband detecteert daarom door middel van een sensor wanneer je op je rug ligt en geeft dan een elektrische impuls af aan de achterzijde. Dit zet je aan om onbewust van slaaphouding te veranderen. Zo zorg je voor rustige en snurkvrije nachten.

 
 

Foto Header: Freepik • wayhomestudio

 

ONZE PARTNERS...

INFO AANVRAGEN SLAAPHULPMIDDELEN...

Een vraag over (één van) de slaaphulpmiddelen? Stel 'm hier, dan gaan wij deze beantwoorden!

verplicht in te vullen